Monday, February 27, 2017

[古典文學入門(二)ep.1]此情可待成追憶,只是當時已惘然——李商隱

「多情卻被無情惱」,東坡這一句詞若孤立來看,正可用作李商隱一生的總括。多情者本已易於自傷,況欲於無情的世界裡尋覓情的歸所,而終於無處堪用其情,便只覺得世界辜負了自己。這話對李商隱而言,沒有半分矯情,畢竟他所有的委屈都是應該的,因為這世界當真辜負了他。
——《多情卻被無情惱:李商隱詩傳》

李商隱系列首發於Lihkg


呢個Post咩黎架
歡迎各位巴絲打又黎睇我傾吓文學嘢
我係到會以文學家為主題
介紹佢嘅生平、作品
講講點樣發現古典文學嘅美 

上次我地講左陶淵明被人忽略嘅一面
作為古典文學閱讀嘅入門,係好好嘅開始 
大家如果未睇,不妨可以入去睇埋佢:
http://deliver90.blogspot.tw/2017/02/blog-post_18.html

今次我會講嘅文學家同陶係非常唔同 
佢係晚唐詩人大三家之一
又無辜捲入政治黨爭 
佢嘅性情善感浪漫
係一粒多情多才嘅種子 
佢成日去青樓偷歡
偏偏又好鍾意道教同佛教
佢寫嘅詩「香艷纏綿,淒迷婉約」
千百年來引起無數人嘅討論 



呢一個就係李商隱啦
接下來我會不斷講佢嘅作品 
同時間講講同古典文學相關嘅概念
一黎比大家了解李商隱呢位文人
二黎作為古典文學閱讀入門
咁其實我都係第二次用呢種形式去講
希望唔會悶親大家啦 



介紹吓我參考嘅原典
《玉谿生詩集箋注》 
玉谿生係李商隱外號黎
研讀中國古典詩歌
成日會見到所謂嘅集、箋注
呢兩個字各有意思
集:
詩人作品集
集評、集說(前人對每一首所有相關重要評論)
箋注:
分析前人之評論、注解,再加上自己意見分析
例如本書編者馮浩就會分析人地講法
再講出自己認為較好的理解

No comments:

Post a Comment